za lažje življenje

Poletna aktivnost in ležernost

Poleti smo pogosteje aktivni, razgibavamo telo ali pa le uživamo v izbrani družbi. Težko pričakovani počitniški dnevi razpustijo obremenjene možgane, zato pogosto pozabimo na zadosten vnos tekočine, primerno hrano in na skrb za naše pripomočke za samokontrolo.


Kot vemo, je poletje tisti letni čas, ki nam omogoča, da smo pogosteje zunaj, se družimo s prijatelji ali pa razgibavamo telo. Veselimo se težko pričakovanih dolgih toplih dni, počitnic in aktivnosti na prostem. Te pomenijo poln seznam dejavnosti, s katerimi se lahko ukvarjamo. V zadnjih letih opažamo, da so med najbolj priljubljenimi aktivnostmi pohodništvo, tek, kolesarjenje, odbojka na mivki in različne aktivnosti v vodi. Ne glede na to, katero aktivnost izberemo, jo moramo izvajati preudarno, s primerno opremo in tempom, ki ga zmoremo. Pri sladkorni bolezni telesa nikakor ne smemo potisniti čez rob zmogljivosti in zaradi pretiravanja izzivati hipoglikemije.

Aktivnost in ležernost

Pred začetkom rekreacije je smotrno, da zaužijemo primeren obrok, s čimer se izognemo bodisi prehitri izčrpanosti in hipoglikemiji ali slabosti, če se najemo preveč. Po potrebi z razteznimi vajami ogrejemo telo, s čimer zmanjšamo ali preprečimo možnost poškodbe mišic, tetiv in vezi. Primeren pristop k fizični aktivnosti nam lahko prihrani vrsto preglavic, ki nastopijo, če se ga lotimo napačno. Med rekreacijo oziroma vadbo skrbimo, da pijemo dovolj tekočine, da nam je v oblačilih in obutvi udobno ter da se počutimo dobro. Če je telesna aktivnost časovno daljša, moramo s seboj vzeti merilnik, da lahko preverimo raven glukoze v krvi, in nikakor ne pozabimo na glukozne tablete za prvo pomoč v primeru prenizke vrednosti sladkorja v krvi. Priporočljivo je, da se rekreiramo v zgodnjih jutranjih urah, če ne gre drugače, pa v poznih popoldanskih urah, ko moč sončnih žarkov in vročine upade.

Po vadbi se, četudi je ozračje toplo, preoblečemo v suha oblačila in poskrbimo, da počasi nadomestimo izgubljeno tekočino ter v primernih odmerkih nahranimo svoje telo. Ne smemo pozabiti tudi na to, da telo po večji aktivnosti potrebuje več počitka. Če ste dan po aktivnosti utrujeni, nikar ne mislite, da morate ven. Raje bodite pozorni na dogajanje v telesu in svoje počutje ob tem.

Scroll to Top