za lažje življenje

Štetje ogljikovih hidratov

Andreja Širca-Čampa, univ. dipl. inž živilske tehnologije, dietetičarka; Jože Lavrinec, VMT, bolnišnični dietetik


Pomen ogljikovih hidratov pri urejanju sladkorne bolezni

“Več svobode pri izbiranju primernih živil, enostavno načrtovanje zdravih in uravnoteženih obrokov, občasno poseganje po sladicah in konec koncev tudi urejen krvni sladkor. Vam zveni preveč obetavno, da bi bilo lahko resnično?

Vendar je vse to možno doseči! S pomočjo metode, ki jo imenujemo “Štetje ogljikovih hidratov” in s pomočjo Funkcionalne inzulinske terapije (FIT) lahko dosežete ravno to: relativno svobodo pri prehrani in obenem urejen krvni sladkor! To pa seveda ne pomeni, da lahko pozabite na zdravo uravnoteženo prehrano, ki narekuje redne obroke in izbiro raznovrstnih živil (prehranjevalni krožnik).”

Namen štetja ogljikovih hidratov

Metoda štetja ogljikovih hidratov se je v svetu najprej uveljavila pri uporabnikih inzulinske črpalke. Je namreč najboljši način za doseganje dobre urejenosti sladkorne bolezni, ki dopolnjuje vrhunske tehnične zmogljivosti inzulinske črpalke. S pridom lahko metodo uporabljate tudi, če se zdravite s funkcionalno inzulinsko terapijo. S štetjem ogljikovih hidratov je mogoče veliko lažje uskladiti obroke hrane s pravilnim odmerkom inzulina, potrebnega za kritje posameznega obroka.

S skrbnim načrtovanjem obrokov in določanjem količine ogljikovih hidratov v obroku lahko dosežete naslednje cilje:

  • Dobra urejenost glukoze v krvi. Vrednosti glukoze v krvi se bodo gibale v želenem območju. Počutili se boste bolje, vsakodnevne obveznosti boste lahko opravljali z manj napora. Vrednost glikiranega hemoglobina (HbA1c) bo v mejah želenih vrednosti.
  • Zmanjšana možnost srčno-žilnih obolenj.
  • Močno zmanjšana možnost poznih zapletov zaradi slabše urejene sladkorne bolezni.
  • Vrednost maščob v krvi v normalnem območju (holesterol in trigliceridi).
  • Primeren energijski vnos; glede na starost, spol in telesno aktivnost.
  • Količino hrane lažje prilagodite potrebnemu energijskemu vnosu, s čimer lažje nadzorujete telesno težo, vplivate na njeno povečanje ali zmanjšanje, če je to potrebno.
  • S skrbnim načrtovanjem dnevne prehrane boste organizem oskrbeli z vsemi potrebnimi hranilnimi snovmi, vključno z vitamini in minerali.

Oglejte si tudi:

>> Pomen ogljikovih hidratov pri urejanju sladkorne bolezni
>> Tabele za izračunavanje ogljikovih hidratov

Scroll to Top