za lažje življenje

Popotovanje osebe s sladkorno boleznijo:
Prevzem nadzora nad sladkorno boleznijo – duševno zdravje

Sladkorna bolezen vpliva na duševno zdravje

Življenje s sladkorno boleznijo lahko vpliva na vaše duševno zdravje in normalno je, da se včasih počutite preobremenjeni ali utrujeni od vsakodnevne samokontrole. Takšen stres lahko povzroči nezdrave navade, zmanjšanje števila potrebnih meritev glukoze v krvi ali celo ukinitev obiskov diabetološke ambulante. Vse našteto pa posledično vpliva na fizično in duševno počutje.

Pristopi za izboljšanje duševnega zdravja

Ker življenje s sladkorno boleznijo ni samo obvladovanje fizičnih simptomov bolezni, je na voljo več pristopov za izboljšanje ali ohranjanje dobrega duševnega zdravja in zmanjšanje stiske.

Podporna skupina za sladkorno bolezen: naj vam ne bo nerodno prositi za pomoč. Verjetno vas vsake toliko preplavi občutek, da se zdi, da ste edini na svetu s sladkorno boleznijo. Vendar vedite, da se s temi občutki, frustracijami in stiskami soočajo tudi drugi. Obrnite se na svoje bližnje in zdravstveni tim. Pozanimajte se tudi o društvih oseb s sladkorno boleznijo ali spletnih skupnostih, ki bi se jim lahko pridružili in pri njih poiskali podporo.

Vzemite si čas zase in se organizirajte tako, kot vam popolnoma ustreza. Nič ne bo narobe, če kakšno opravilo preložite in se posvetite sebi. Razmislite tudi o situacijah, ki bi se vam morda zdele stresne, in premislite o pristopih za reševanje težav, ki bodo preprečile stres. Če se na primer bojite, da bi se raven glukoze v krvi ponoči znižala, jo preverite pred spanjem. Če se vam pogosteje zgodi, da pozabite s seboj vzeti merilnik glukoze ali zdravila, si vse pripomočke pripravite tako, da bodo vedno na takšnem mestu, da jih boste le stežka spregledali.

Imejte več nadzora: pri reševanju vsakodnevnih izzivov življenja s sladkorno boleznijo so na voljo preprosti koraki, s katerimi boste občutili več nadzora:

1. Opišite težavo, s katero se soočate.
2. Naredite seznam praktičnih rešitev.
3. Izberite rešitev, jo preizkusite in opazujte rezultat.
4. Če ne deluje, izberite drugo rešitev s seznama, dokler ne najdete takšne, ki vam ustreza.

Pogovorite se s svojim zdravstvenim timom o strategijah, ki so najboljše za vaše duševno zdravje, zlasti če boste na naslednja vprašanj odgovorili pritrdilno:

• Ali v zadnjih dveh tednih niste imeli interesa ali veselja za opravljanje dejavnosti, v katerih sicer uživate?
• Ste bili v zadnjih dveh tednih potrti, brez volje ali depresivni?
• Je vaše razpoloženje kakorkoli vplivalo na vašo sposobnost vodenja sladkorne bolezni?

Viri
  • Ascensia Diabetes Care US inc. 
  • Envato Elements
Deli novico:
Scroll to Top